Bio

Studio la Città abrió sus puertas en 1969 con Lucio Fontana. Desde 1969, las salas de la galería han acogido obras de Piero Manzoni, Mario Schifano, Enrico Castellani, Michelangelo Pistoletto, Pier Paolo Calzolari, y Gianni Colombo.

A partir de la segunda mitad de los años ochenta la galería prestó gran atención a las investigaciones minimalistas de color como los de Herbert Hamak, Ettore Spalletti, John McCracken, David Simpson, Stuart Arends, y Lawrence Carroll.

La línea sutil pero persistente une la mayoría de obras de la galería , y una de sus marcas, es la búsqueda de una forma expresiva silenciosa e íntima que refleja una esencia minimalista. En este sentido, Gabriele Basilico , Vincenzo Castella , Alberto Garutti , Pierpaolo Calzolari , Ettore Spalletti , y Giulio Paolini pueden considerarse clásicos contemporáneos de la galería.

Debido a la especial disposición espacial del lugar se adapta a la organización de varios eventos: presentaciones de catálogo, conciertos, visitas privadas, las actuaciones teatrales, etc Hay, además, una sala de lado específicamente para la visualización de vídeos.

Studio la Città ha colaborado con el proyecto LOS MAQUINISTAS (The Machinists) cediendo la obra «Critici ostinati rimici» de Roberto Pugliese.

ENG/

Studio la Città opened in 1969 with Lucio Fontana. Since 1969 the gallery rooms have hosted works by Piero Manzoni, Mario Schifano, Enrico Castellani, Michelangelo Pistoletto, Pier Paolo Calzolari, and Gianni Colombo.
From the second half of the ‘eighties the gallery paid great attention to such minimalist investigations of colour as those of Herbert Hamak, Ettore Spalletti, John McCracken, David Simpson, Stuart Arends, and Lawrence Carroll.

The subtle yet persistent line linking most of the gallery’s choices, and one of its trademarks, is the search for a silent and intimate expressive form that aims at the essence of things. In this sense Gabriele Basilico, Vincenzo Castella, Alberto Garutti, Pierpaolo Calzolari, Ettore Spalletti, and Giulio Paolini can be considered the gallery’s contemporary classics.

In May 2007 the gallery moved to its new premises in Lungadige Galtarossa, just outside the city centre: a space adapted to large-scale works, often made specifically for the occasion, as well as works by young artists, performances, and also shows of artists already well-known in the world of contemporary art.

Because of its particular spatial arrangement the venue is adapted to the organization of various events: catalogue presentations, concerts, private views, the atrical performances etc. There is, furthermore, a room set aside specifically for the viewing of videos.