http://in-sonora.org/wp-content/uploads/2015/01/Convocatoria_IN-SONORA9_20151-wpcf_649x324.jpg

Descripción

ACTA JURADO IN-SONORA 9 / IN-SONORA 9 JURY ACT

 

INSTALACIONES / INSTALLATIONS

Abelardo G. Fournier (Marruecos – España) – Transición de fase, o cambio de Estado
Adam Basanta (Israel – Canadá) – The sound of empty space
Jaime Lobato (México) – Burning Thoughts
Mec-Up (Argentina) – Vibroticon
Signal to Noise (Irlanda – Reino Unido) – REMAP (Roland Electro-Mechanical Audio Plotter)
Territoire (Francia – España) – Confess

Reservas / Reserves:

Victor Aguado Machuca (España) – En la traducción / On translation
Alba Giménez (España) – Whisper in a Shell
Christian Skjødt (Dinamarca) – Columns



EVENTOS / EVENTS

Miguel Aparicio (España) – Sonografías
Omer Eilam (Israel – Países Bajos) – T.I.T.O.M.B
Tunnel Ensemble (Alemania – España) – Tunnel Ensemble
Rachel Lamot (España) – Las corredoras
Hugo Paquete (Portugal) – (USC) (Unpredictable systems and collapse)
Ana Paula Santana (México) – Paisajes de bolsillo
Felipe Vaz (Brasil) – You Should Be Dancing
Fernando Visockis (Brasil) – Ramschakle dystonia

Reservas / Reserves:

Tânia Dinis (Portugal) – MONO-LOGO
mario z – pintor z (Chile) – blind scene – escena ciega



VIDEOS

Fred L´Epee, Kenneth Gentry, Ed Alvarado (Helicon Films) (Suiza) – The White Widow
Jean-Michel Rolland (Francia) – Neons Melody
Manuel de Pablos (España) – Estudios Quinetofónicos
Andrea Nolè (Italia) – Incombia
Julian Scordato (Italia) – Constellations
Felipe Vaz (Brasil) – Together
Roberto Zanata (Italia) – Gypsum



PIEZAS SONORAS / SOUND PIECES

Alba Giménez (España) – A-B B-A
Gabriel Mora (Colombia) – Lo efímero del todo
Jana Jan (España) – Trans-hit loop up
Juan Carlos Vasquez (Colombia – Finlandia) – Collage 1
Juan José Raposo (España) – 18.Responso I
Marilia Vasconcellos y Ladislau Kardos (Brasil) – A Palavra
Inflexos Transcorpo (Brasil) – BurkaInTrans
Roberto Zanata (Italia) – Nero siderale
Sustainer (España) – doméstico


TALLERES / WORKSHOPS

Paola Tognazzi (Italia – España) – Dancing with Sheldon!
Narcoléptica (España) – Laboratorio Loop
La Verbena Electrónica (España) – Taller de 8-bit Mixtape

El jurado de IN-SONORA 9 ha estado formado por:

María Andueza (artista e investigadora)
Alberto C. Bernal (artista y co-director del Máster en Composición Electroacústica CSKG)
Maite Camacho (artista, comisaria y directora de IN-SONORA)
Alicia G. Hierro (artista e investigadora)
Irene Gil (artista audiovisual)
Javier Iglesias (artista y co-director de Belio Magazine)
Sergio Luque (artista y director del Máster en Composición Electroacústica CSKG)
Natalia Piñuel (comisaria y co-directora de Playtime Audiovisuales)
Enrique Piñuel (artista, comisario y co-director Playtime Audiovisuales)
Luis Ángel Romero (productor sonoro y técnico de IN-SONORA)
Pablo Simancas (artista audiovisual)

IN-SONORA agradece la colaboración de los miembros del jurado y la participación de todos los artistas que se han presentado en esta convocatoria. Enhorabuena a los seleccionados!

IN -SONORA appreciates the collaboration of the jury members and the participation of all the artists that have arisen in this call. Congratulations to Those Who Have Been Selected!

 

 

Bases

BASES CONVOCATORIA ABIERTA DE PROYECTOS
IN-SONORA 9 MUESTRA DE ARTE SONORO E INTERACTIVO, MADRID 2016     
>>> ENGLISH VERSION BELLOW

IN-SONORA es una asociación que apoya y da visibilidad a propuestas artísticas experimentales relacionadas con la interactividad y/o lo sonoro, desde un punto de vista amplio y multidisciplinar. Desde 2005 coordina actividades y apuesta por una muestra internacional anual en la ciudad de Madrid.

Este encuentro está abierto a instalaciones y objetos sonoros/interactivos, eventos experimentales, piezas de escucha, piezas de vídeo, debates y presentaciones, talleres…

CONVOCATORIA 2015 
BASES

Quién puede participar

Podrán participar todos los artistas mayores de edad y de cualquier nacionalidad. Aunque se pondrá especial atención en los artistas emergentes o que no hayan participado con anterioridad en la muestra.

Fechas

El plazo de la convocatoria de IN-SONORA 9 es del 26 de Enero al 31 de Marzo de 2015.
 No se aceptará ningún proyecto fuera de este plazo.
La 9ª Muestra Internacional de Arte Sonoro e Interactivo se celebrará en Marzo de 2016, las fechas se concretarán una vez hecha la selección de proyectos.

Requisitos de las obras

Cada participante podrá presentar tantas obras como desee. Cada una deberá ir acompañada de su correspondiente solicitud online.

Todas las propuestas deberán estar ya producidas o contar el artista con todos los medios para su presentación.

Las obras no finalizadas, que sean seleccionadas, deberán estar terminadas antes del final de 2015.

Las solicitudes se presentarán exclusivamente a través de www.in-sonora.corg, cumplimentando íntegramente el formulario online y ajustándose a las indicaciones de tamaño de textos, formato, peso de archivos… que se detallan.

Para cualquier consulta escribir a: convocatoria.insonora@gmail.com

Documentación necesaria para adjuntar a través del formulario online:

))) Datos personales (nombre y apellidos, nombre artístico o del colectivo, año y lugar de nacimiento, nacionalidad, ciudad y dirección de residencia) y C.V Biográfico (max. 1500 caracteres)

))) Datos de contacto (email, web, teléfono fijo y móvil, skype)
))) Datos de la obra (título, año, descripción de la obra (max. 200 caracteres), descripción conceptual (max. 700 caracteres), descripción técnica (max. 700 caracteres), especificaciones técnicas (max. 250 caracteres), necesidades técnicas (max. 250 caracteres), dimensiones o duración aproximadas y estado actual de la obra)
))) Documentación sobre la obra
))) Imágenes (max. 2 mb. por imagen).
))) Audios y vídeos informativos. Necesario estar online (myspace, soundcloud, youtube, vimeo, URL personal…) y adjuntar dirección para su escucha o visionado.
))) Dossier completo. (max. 5 mb y en formato .pdf con texto seleccionable ).

     NOTA: según los formatos concretos existen algunas condiciones diferentes que se detallan en el formulario y son:

))) Para eventos (max. 40 min. de duración).
))) Para piezas de Vídeos (max. 10 min. de duración). Necesario estar online (youtube, vimeo, URL personal…) y adjuntar dirección para su visionado.
))) Para piezas de Sonido (max. 5 min. de duración). Necesario estar online (myspace, soundcloud, URL personal…) y adjuntar dirección para su escucha.
))) Para Net.Art, Netlabels… Necesario estar online y adjuntar URL del proyecto.
))) Para Conferencias (número de ponentes)
))) Para Talleres (coste aproximado y número de profesores)
))) Documentación sobre trabajos anteriores. Necesario subir dossier en formato .pdf (max. 5 mb y texto seleccionable).

Jurado

El jurado estará compuesto por el equipo base de IN-SONORA y profesionales del mundo del arte relacionados con el arte sonoro e interactivo.
Se seleccionará un número no establecido de obras en cada uno de los formatos, teniendo en cuenta la calidad y viabilidad de las propuestas.
El jurado se reserva el derecho de solicitar más información sobre la obra al participante, si es necesario, para su correcta valoración.

El fallo del jurado se hará público a partir del 13 de Abril de 2015. La lista de seleccionados se enviará por email a todos los inscritos y se publicará en la web: www.in-sonora.org.

Espacios e instituciones que apoyan IN-SONORA 9

IN-SONORA seguirá trabajando todo 2015 para conseguir el mejor escenario para presentar los trabajos seleccionados.
Hasta la fecha podemos anunciar el apoyo de estos espacios: IED Madrid, CentroCentro, La Casa Encendida, Twin gallery, Cruce, Swinton & Grant gallery y galería Alegría.

Además de la colaboración de Playtime Audiovisuales, Belio Magazine, IED Madrid, a través de sus alumnos del Curso One Year de Artes Digitales y Diseño de Experiencias, y el Máster en Composición Electroacústica CSKG.

El compromiso de IN-SONORA

La asociación IN-SONORA trabaja cada año para dar forma a una Muestra de Arte Sonoro e Interactivo internacional en la ciudad de Madrid.
Para lo cual desarrolla diferentes labores:

- Lanzamiento de una convocatoria pública internacional, difundida por todos los medios con los que cuenta la asociación y entre sus colaboradores.
- Recepción y estudio de todos los proyectos recibidos, seleccionando mediante Jurado un número óptimo de obras.
- Contacto con diferentes espacios de Madrid que dan cobertura a obras en diversos formatos.
- Coordinación de la muestra, diseño de los espacios de exposición y eventos, respetando al máximo las necesidades de las obras.
- Búsqueda de apoyos para mejorar las condiciones de los artistas, colaboradores y equipo, de forma tal que se logren extender los compromisos aquí recogidos.
- Labores de prensa y difusión de todos los proyectos en programación, a través de un folleto impreso, la web oficial www.in-sonora.org, redes sociales y profesionales, boletines y contacto directo con los medios.

Equipo Técnico.
IN-SONORA cuenta con un técnico de montajes que estudia las diferentes instalaciones y da apoyo a los artistas, y un técnico de sonido que asiste los eventos en directo.

El equipo propio que IN-SONORA pone a disposición para eventos en directo consta de:
- 4 monitores autoamplificados M-AUDIO Studiophile BX8A Deluxe 130w + 4 soportes
- Mesa de mezclas Mackie 14 canales 1402-VLZ3 + Mesa de mezclas Yamaha 12 canales MG124c.
- 2 Micrófonos de voz Behringher XM8500, 1 Micrófono Shure 58 + 3 pies de micrófono.

El compromiso del artista

- Las obras presentadas en cualquiera de los formatos han de estar ya producidas y contar con todos los medios técnicos necesarios para su correcto funcionamiento durante la muestra.
- Los artistas aceptarán el espacio que les sea asignado en la muestra y colaborarán en la posible adaptación de su trabajo.
- Tendrán que cubrir todos los posibles gastos derivados de transportes, estancias, dietas, producción, seguro de la obra…
- Cederán los derechos de exhibición, tanto de imágenes, como de textos presentados, así como de toda la documentación que se produzca en la muestra (vídeos y archivos sonoros); los cuales serán usados siempre para la difusión del proyecto y sin ánimo de lucro, bajo licencia Creative Commons By-NC-SA.
- Los artistas con instalaciones se harán cargo tanto del montaje como del desmontaje de la obra, aquellos con eventos tendrán que estar en los días marcados para ensayos y hacerse cargo del montaje y desmontaje de su equipo.
- Completar todos los datos obligatorios y aquellos que puedan aportar más información sobre las propuestas, por medio del formulario online de la página www.in-sonora.org.
- Ganas, compromiso y comprensión con el equipo de IN-SONORA que hace todos los esfuerzos posibles para que la muestra funcione.

La mera presentación a la convocatoria representa la aceptación y conocimiento de las presentes bases por parte del artista. En caso de que el artista no cumpla con los compromisos aquí detallados, se desestimará su participación en la muestra.

 

>>> ENGLISH VERSION

BASES OF THE OPEN CALL FOR PROJECTS 
IN-SONORA 9 SOUND AND INTERACTIVE ART FESTIVAL, MADRID 2016

IN-SONORA is a platform aimed to support and show experimental artistic proposals related to sound and interactive art from an open and multidisciplinary point of view.
Since 2005 IN-SONORA has coordinated activities and bets for this international annual event in Madrid.

This event is open to installations and sound and interactive objects, live experimental events, sound pieces, video pieces, debates, public presentations and workshops…

INTERNATIONAL CALL 2015

Who can participate

Spanish artists and foreigner 18 years or older of any nationality are permitted to participate. However, special attention is paid to emerging artists or those who have not participated previously in the event.

Date / When to apply

Applications can be submitted from the 26th of January to the 31th of March of 2015.
Projects will not be accepted after this date.

The 9 Exhibition of IN-SONORA Muestra de arte sonoro e interactivo will be held in March of 2016. The dates will be specified once projects have been selected.

Proposals’ requirements

Each participant can present as many proposals as he/she wishes. Each proposal should be followed by its relevant request.

The selected proposal must be produced before the end of 2015 and have everything necessary for the presentation.

Applications must be submitted exclusively through www.in-sonora.org. The online form must be fully completed and follow the guidelines regarding text size, format and weight of the files… that are outlined.
For further information write to: convocatoria.insonora@gmail.com


The following documentation will be asked in the online form:

))) Personal information (First name and last name, place and date of birth, nationality, address, city, country of residence) and a short CV (max. 1500 characters).
))) Contact details (email, web, phone and skype)
))) Details of the work (title, year, description of the work (max. 200 characters) conceptual description (max. 700 characters), technical description (max. 700 characters), technical specifications (max. 250 characters), technical requirements (max. 250 characters), size and approximate duration and current status of the work).
))) Documentation of the work
))) Images (up to 2 mb. per image).
))) Audio and video information. They will need to be online (myspace, soundcloud, youtube, vimeo, personal URL…) and the link will be required for its listening or viewing.
))) Full dossier. (5 MB maximum and .pdf format with selectable text).

NOTE: Depending on the specific format chosen there are some conditions which are detailed on the form:

))) Events last up to 40 minutes maximum.
))) The Videos should last up to 10 minutes maximum. They need to be online (youtube, vimeo, personal URL …) and the link for viewing them should be indicated.
))) The sound pieces should last up to 5 minutes maximum. They need to be on line (myspace, soundcloud,personal URL …) and the link for listening to them should be specified.
))) Net.Art pieces and Netlabels…should be on line. The URL is required.
))) Conferences (please indicate the number of speakers)
))) For workshops, please indicate the approximate cost and number of teachers involved.
))) It is necessary to attach a dossier with documentation of previous works. (5 MB maximum; PDF format and selectable text)

Jury

The jury will be composed of IN-SONORA team members and professionals in the world of sound and interactive art. An undetermined number of pieces of each format will be selected, taking into account the quality and viability of the proposals.

The jury reserves the right to request more information about the work of the participants, if necessary, for a proper assessment.

The verdict of the jury will be announced from 13th April, 2015. The list of the elected participants will be sent by email to all registered participants and posted on the web: www.in-sonora.org.

Spaces and institutions supporting IN-SONORA 9

IN-SONORA is working in 2015 in order to get the best scenario for the selected works. So far, we can announce the collaboration with these spaces: IED Madrid, CentroCentro, La Casa Encendida, Twin gallery, Cruce, Swinton & Grant gallery and Alegría gallery.

In addition, the cooperation of Playtime Audiovisuales, Belio Magazine, IED Madrid, with their students of the One Year Course of Digital Arts and Experiences design and the MA Electroacustic composition CSKG.


IN-SONORA commitment:

The IN-SONORA association works every year to develop and carry out an exhibition of international and interactive sound art in the city of Madrid.
With this objective, it carries out different tasks:

- The launching of an international public call, widespread in all the media and among its collaborators.
- The reception and study of all the projects received by the Jury selecting the optimum number of works.
- Contact with different cultural spaces in Madrid that will host the exhibition
- Exhibition coordination and the designing of the general program and showrooms, taking into account the needs of each work.
- Seeking grants (support) to improve the conditions of artists, staff and equipment so as to increase the commitments outlined here.
- Press and broadcasting of the entire program on the website www.in-sonora.org; in a printed publication and among professional networks, bulletins and keeping in contact with the media.

Technical equipment.
IN-SONORA has an assembly technician who studies all the installations and gives facilities to the artists and a sound technician who attends live events.

Materials. IN-SONORA has at its disposal basic technical equipment for live events:
- 4 amplifiers M-AUDIO Studiophile BX8A Deluxe 130w + 4 bases
- Mixing console 14 channels Mackie 1402-VLZ3 + mixing console 12 channels Yamaha 12 MG124c.
- 2 voice microphones Behringher XM8500, 1 microphone Shure 58, + 3 feet of microphone

All equipment that doesn’t appear on this list must be provided by the artist.


Artist´s contribution:

- The works presented must be technically achieved already. The artists are responsible for providing the technical means to properly present the works during the exhibition.
- Artists will accept the space assigned to them in the festival and collaborate on the possible adaptation of their work.
- IN-SONORA cannot afford transportation fees, insurances, per diem, etc
- The selected artists will release the exhibition rights to IN-SONORA, whether this be images, writings or documentation produced during the exhibition, only to be used for the promotion of the project and not for any commercial purposes. Under the regulations stated in Creative Commons By-NC-SA.
- The artists with installations will be in charge of the assembly and dismantling of their piece. Those with events must be present on rehearsal days and also deal with the assembly and dismantling of the stage.
- Complete all the required fields. Those that can provide further information can do so by using the online form located at www.in-sonora.org.
- Enthusiasm, commitment and ability to work the IN-SONORA team, since they have put forth the effort to make this event possible.

If you participate as an artist in this event you are acknowledging and agreeing to the terms and conditions outlined previously in these guidelines. In the case that the artist does not comply with the requirements hereby detailed within this document, his/her application will be dismissed.