Descripción

PROPUESTAS SELECCIONADAS PARA IN-SONORA VIII / SELECTED PROPOSALS FOR IN-SONORA VIII
Descargar ACTA / download 

EVENTOS / Events

Dirty Electronics / Double Wei Factory (China y Reino Unido) – Dirty Electronics and Double Wei Factory
Ar Search – Teatro do Frio (Portugal) – Voyager #1
SQ Sound Quartet (Suecia) – SQ (Sound Quartet)
FreeFlow (Alemania y España) – FREE FLOW improvisation
Lucas Bolaño y Peter Memmer (España y Alemania) – Vietnam Raw Sessions
Desde los bosques (España) – Desde los bosques
Justin Randolph Thompson (EEUU) – Hide Beaters
Erissoma (España) – TEXTURES

Reserva / Reserve
Wooguru (Corea del Sur) – wooguru
Elisa Arteta (España) – IMPERMANENCIA
Electronic Performers (España) – Trinity
Triames (España) – Infra
Maya Chami & Fadi Tabbal (Líbano) – Of Men, Champagne, and Victory Aside

INSTALACIONES / Installations
Thomas Casta (Francia) – The invaders
Lars Lundehave Hansen (Dinamarca) – Somewhere In Time
Julien Poidevin (Francia) – CITY SCORE
Christian Skjødt (Dinamarca) – Vibrant Disturbance I
Ricardo Iglesias (España) – Spam Tower
Jacek Smolicki (Polonia) – StreetSampling
Gauthier Le Rouzic (Francia) – TypeWriterBot

Reserva / Reserve
Fermín Díez de Ulzurrun (España) – ARBEIT MACHT FREI / SHIFT WORK
Gloria Rico Clavellino (España) – Camilla de masaje
3B (España) – Kaleko Musika
Birgitte Kristensen and Soren Lyngso Knudsen (Dinamarca) – The Forest Organ
Marcos Calvari (Argentina) – Traslación de lugares opuestos

VIDEO
Juliana Kase (Brasil) – YUYAKE
Céline Trouillet (Francia) – SONG N°15
EHRIOR (España) – Homicidios de una nación narrado por siete mujeres
Rubén González Escudero (España) – Eadem mutata resurgo
Thiago Parizi (Brasil) – Positivisme
Tchelo (Brasil) – Sonata para Paisagem (Sonata for Landscape)
Darr Tah Lei (Islandia) – Geology #2_Steam
Neno Belchev (Bulgaria) – NEGATIVE MESSAGE (MIDDLE FINGER)

PIEZAS SONORAS / Sound pieces
Uwe Heine (México) – Movimientos del ciclo 4
Ronaldo ROS (Brasil) – 5’55” -Ronaldo ROS
Neural Xolotl (Brasil) – PaDonna
Wordthecat (Reino Unido) – Kartel on Kartel
Polsick (Argentina) – Desciende Quetzalcoátl
Colectivo Inflexos Transcorpo (Brasil) – derivaSINCorposonoro
Cecilia Castro (Argentina) – 12 dedos
Miguel A. García (España) – miguel a. garcía . zorro zaurre
111 (España) – Mind Cleaner #1
Raquel Stolf (Brasil) – 49 silêncios empilhados

NET.ART
Ulisses Moisés (Brasil) – Esquizofonias
Osvaldo Cibils (Uruguay) – soundart2012
Vladimir Flores García (México) – Sudaca Warscape: Sonata por una bala perdida

TALLERES  y CONFERENCIAS / Workshops and presentations
Pablo Sanz (España) – Espacios Sonoros
La Sonidera (España) – ¿ALGUIEN ME ESCUCHA? Taller de Radioperformance para niños y niñas
La Sonidera (España) – Taller de Radioperformance
Beka y Berio (España) – Adtlántida.tv

Bases

english version below>

¿Quién puede participar?
Podrán participar todos los artistas mayores de edad y de cualquier nacionalidad. Aunque se pondrá especial atención en los artistas emergentes o que no hayan participado con anterioridad en la muestra.

Fechas de inscripción
El plazo de la convocatoria de IN-SONORA VIII se ha ampliado hasta el 7 de Junio de 2013.
No se aceptará ningún proyecto fuera de este plazo.

Fechas de la Muestra
La VIII Muestra de Arte Sonoro e Interactivo se celebrará durante el mes de Marzo de 2014.

Requisitos de las obras
Cada participante podrá presentar tantas obras como desee. Cada una deberá ir acompañada de su correspondiente solicitud.

Todas las propuestas deberán estar ya producidas o contar el artista con todos los medios para su presentación.
Las obras no finalizadas, que sean seleccionadas, deberán estar terminadas antes del final de 2013.
Las solicitudes se presentarán exclusivamente a través de www.in-sonora.com, cumplimentando íntegramente el formulario online y ajustándose a las indicaciones de tamaño de textos, formato y peso de archivos… que se detallan.

Para cualquier consulta escribir a: convocatoria.insonora@gmail.com

 

Documentación necesaria para adjuntar a través del formulario online:

))) Datos personales (nombre y apellidos, nombre artístico o del colectivo, año y lugar de nacimiento, nacionalidad, ciudad y dirección de residencia) y  C.V Biográfico (max. 1500 caracteres)
))) Datos de contacto (email, web, teléfono fijo y móvil, skype)
))) Datos de la obra (título, año, descripción de la obra (max. 200 caracteres), descripción conceptual (max. 700 caracteres), descripción técnica (max. 700 caracteres), especificaciones técnicas (max. 250 caracteres), necesidades técnicas (max. 250 caracteres), dimensiones o duración aproximadas y estado actual de la obra.
))) Documentación sobre la obra
))) Imágenes (max. 2 mb. por imagen).
))) Audios y vídeos informativos. Necesario estar online (myspace, soundcloud, youtube, vimeo, URL personal…) y adjuntar dirección para su escucha o visionado.
))) Dossier completo. (max. 5 mb y en formato .pdf con texto seleccionable ).

NOTA: según los formatos concretos existen algunas condiciones diferentes que se detallan en el formulario y son:

))) Para eventos (max. 40 min. de duración).
))) Para piezas de Vídeo (max. 10 min. de duración). Necesario estar online (youtube, vimeo, URL personal…) y adjuntar dirección para su visionado.
))) Para piezas de Sonido (max. 5 min. de duración). Necesario estar online (myspace, soundcloud, URL personal…) y adjuntar dirección para su escucha.
))) Para Net.Art, Netlabels… Necesario estar online y adjuntar URL del proyecto.
))) Para Conferencias (número de ponentes)
))) Para Talleres (coste aproximado y número de profesores)
))) Documentación sobre trabajos anteriores. Necesario subir dossier en formato .pdf (max. 5 mb y  texto seleccionable).

Jurado

El jurado estará compuesto por el equipo base de IN-SONORA y profesionales del mundo del arte relacionados con el arte sonoro e interactivo. Se seleccionará un número no establecido de obras en cada uno de los formatos, teniendo en cuenta la calidad y viabilidad de las propuestas.
El jurado se reserva el derecho de solicitar más información sobre la obra al participante, si es necesario, para su correcta valoración.
El fallo del jurado se hará público a partir del 30 de Junio de 2013. La lista de seleccionados se enviará por email a todos los inscritos y se publicará en la web: www.in-sonora.com.

El compromiso de IN-SONORA

La asociación IN-SONORA trabaja cada año para dar forma a una Muestra de Arte Sonoro e Interactivo internacional en la ciudad de Madrid.
Para lo cual desarrolla diferentes labores:

– Lanzamiento de una convocatoria pública internacional, difundida por todos los medios con los que cuenta la asociación y entre sus colaboradores.
Recepción y estudio de todos los proyectos recibidos, seleccionando mediante Jurado un número óptimo de obras.
– Contacto con diferentes espacios de Madrid que dan cobertura a obras en diversos formatos.
Coordinación de la muestra, diseño de los espacios de exposición y eventos, respetando al máximo las necesidades de las obras.
Búsqueda de apoyos para mejorar las condiciones de los artistas, colaboradores y equipo, de forma tal que se logren extender los compromisos aquí recogidos.
Labores de prensa y difusión de todos los proyectos en programación, a través de un folleto impreso, la web oficial www.in-sonora.com, redes sociales y profesionales, boletines y contacto directo con los medios.
Equipo Técnico. IN-SONORA cuenta con un técnico de montajes que estudia las diferentes instalaciones y da apoyo a los artistas, y un técnico de sonido que asiste los eventos en directo.
El equipo propio que IN-SONORA pone a disposición para eventos en directo consta de:
– 4 monitores autoamplificados M-AUDIO Studiophile BX8A Deluxe 130w + 4 soportes
– Mesa de mezclas Mackie 14 canales 1402-VLZ3  + Mesa de mezclas Yamaha 12 canales MG124c.
– 2 Micrófonos de voz Behringher XM8500, 1 Micrófono Shure 58 + 3 pies de micrófono.

El compromiso del artista

– Las obras presentadas en cualquiera de los formatos han de estarya producidas y contar con todos los medios técnicos necesarios para su correcto funcionamiento durante la muestra.
– Los artistas aceptarán el espacio que les sea asignado en la muestra y colaborarán en la posible adaptación de su trabajo.
Tendrán que cubrir todos los posibles gastos derivados de transportes, estancias, dietas, producción, seguro de la obra…
Cederán los derechos de exhibición, tanto de imágenes, como de textos presentados, así como de toda la documentación que se produzca en la muestra (vídeos y archivos sonoros); los cuales serán usados siempre para la difusión del proyecto y sin ánimo de lucro, bajo licencia Creative Commons By-NC-SA.
– Los artistas con instalaciones se harán cargo tanto del montaje como del desmontaje de la obra, aquellos con eventos tendrán que estar en los días marcados para ensayos y hacerse cargo del montaje y desmontaje de su equipo.
Completar todos los datos obligatorios y aquellos que puedan aportar más información sobre las propuestas, por medio del formulario online de la página www.in-sonora.com.
– Ganas, compromiso y comprensión con el equipo de IN-SONORA que hace todos los esfuerzos posibles para que la muestra funcione.

La mera presentación a la convocatoria representa la aceptación y conocimiento de las presentes bases por parte del artista. En caso de que el artista no cumpla con los compromisos aquí detallados, se desestimará su participación en la muestra.

//// english version

Who can participate?
Spanish artists and foreigner 18 years or older of any age are permitted to participate. However, special attention is paid to emerging artists or those who have not participated previously in the event.

Date / When to apply?
Open Call deadline extended  to June 7  2013. 
Projects will not be accepted after this date.
The VIII Exhibition of IN-SONORA Muestra de arte sonoro e interactivo will be held during the month of March of 2014. The dates will be specified once projects have been selected.

Proposals’ requirements
Each participant can present as many proposals as he/she wishes. Each proposal should be followed by its relevant request. The selected proposal must be produced before the end of 2013 and have everything necessary for the presentation.

Applications must be submitted exclusively through www.in-sonora.com. The online form must be fully completed and follow the guidelines regarding text size, format and weight of the files… that are outlined.
For further information write to: convocatoria.insonora@gmail.com

 

The following documentation will be asked in the online form:

))) Personal information (First name and last name, place and date of birth, nationality,
address, city, country of residence) and a short CV (max. 1500 characters).
))) Contact details (email, web, phone and skype)
))) Details of the work (title, year, description of the work (max. 200 characters) conceptual description (max. 700 characters), technical description (max. 700 characters), technical specifications (max. 250 characters), technical requirements (max. 250 characters), size and approximate duration and current status of the work.
))) Documentation of the work.
))) Images (up to 2 mb. per image).
))) Audio and video information. They will need to be online (myspace, soundcloud, youtube, vimeo, personal URL…) and the link will be required for its listening or viewing.
))) Full dossier. (5 MB maximum and .pdf format with selectable text).

NOTE: Depending on the specific format chosen there are some conditions which are detailed on the form:

))) Events last up to 40 minutes maximum.
))) The Vídeos should last up to 10 minutes maximum. They need to be online (youtube, vimeo, personal URL …) and the link for viewing them should be indicated.
))) The Sound Pieces should last up to 5 minutes maximum. They need to be on line (myspace, soundcloud,personal URL …) and the link for listening to them should be specified.
))) Net.Art pieces and Netlabels…should be on line. The URL is required.
))) Conferences (please indicate the number of speakers)
))) For Workshops, please indicate the approximate cost and number of teachers involved.
))) It is necessary to attach a dossier with documentation of previous works. (5 MB maximum; PDF format and selectable text)

Jury
The jury will be composed of IN-SONORA team members and professionals in the world of sound and interactive art. An undetermined number of pieces of each format will be selected, taking into account the quality and viability of the proposals.
The jury reserves the right to request more information about the work of the participants, if necessary, for a proper assessment.
The verdict of the jury will be announced from 30th June, 2013. The list of the elected participants will be sent by email to all registered participants and posted on the web: www.in-sonora.com.


IN-SONORA commitment:

The IN-SONORA association works every year to develop and carry out an exhibition of international and interactive sound art in the city of Madrid.
With this objective, it carries out different tasks:

– The launching of an international public call, widespread in all the media and among its collaborators.
– The reception and study of all the projects received by the Jury selecting the optimum number of works.
Contact with different cultural spaces in Madrid that will host the exhibition
Exhibition coordination and the designing of the general program and showrooms, taking into account the needs of each work.
Seeking grants (support) to improve the conditions of artists, staff and equipment so as to increase the commitments outlined here.
– Press and broadcasting of the entire program on the website www.in-sonora.com; in a printed publication and among professional networks, bulletins and keeping in contact with the media.
Technical equipment. IN-SONORA has an assembly technician who studies all the installations and gives facilities to the artists and a sound technician who attends live events.
Materials. IN-SONORA has at its disposal basic technical equipment for live events:
– 4 amplifiers M-AUDIO Studiophile BX8A Deluxe 130w + 4 bases
– Mixing console 14 channels Mackie 1402-VLZ3 + mixing console 12 channels Yamaha 12 MG124c.
– 2 voice microphones Behringher XM8500, 1 microphone Shure 58, + 3 feet of microphone
All equipment that doesn’t appear on this list must be provided by the artist.

 

Artist´s contribution

– The works presented must be technically achieved already. The artists are responsible for providing the technical means to properly present the works during the exhibition.
– Artists will accept the space assigned to them in the festival and collaborate on the possible adaptation of their work.
IN-SONORA cannot afford transportation fees, insurances, per diem, etc
– The selected artists will release the exhibition rights to IN-SONORA, whether this be images, writings or documentation produced during the exhibition, only to be used for the promotion of the project and not for any commercial purposes. Under the regulations stated in Creative Commons By-NC-SA.
– The artists with installations will be in charge of the assembly and dismantling of their piece. Those with events must be present on rehearsal days and also deal with the assembly and dismantling of the stage.
Complete all the required fields. Those that can provide further information can do so by using the online form located at www.in-sonora.com.
– Enthusiasm, commitment and ability to work the IN-SONORA team, since they have put forth the effort to make this event possible.
If you participate as an artist in this event you are acknowledging and agreeing to the terms and conditions outlined previously in these guidelines. In the case that the artist does not comply with the requirements hereby detailed within this document, his/her application will be dismissed.